توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

فعالیت بدنی و پرهیز از زندگی بی تحرک در دوران همه گیری کروناویروس

فعالیت بدنی و پرهیز از زندگی بی تحرک در دوران همه گیری کرونا ویروس



در زمان فاصله گذاری اجتماعی، فعالیت بدنی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به همان اندازه که کروناویروس خطرناک و مرگ آفرین است، اثرات ناگوار و مخرب بی تحرکی و نشستن طولانی مدت بر سلامتی نیز می تواند منجر به عواقب ناخوشایندی مانند سکته قلبی و مغزی، دیابت، فشارخون بالا، چاقی، چربی خون بالا، کبد چرب، افسردگی، کاهش قوای عضلانی شود؛ ازسوی دیگر، فعالیت بدنی با شدت متوسط، ایمنی بدن را در مقابل بیماری کووید۱۹ بالا برده و در کاهش استرس های ناشی از این بیماری مهلک نیز موثر است.
به گزارش خبرگزاری ورزشی ازفارس، این یک واقعیت تلخ است که در دوران مبارزه با کووید ۱۹ مجبوریم در خانه بمانیم تا خود را از تهاجم ویروس در امان نگاه داریم؛ در این حالتاز  بسیاری از فعالیت هایی که تاکنون انجام می دادیم مانند فعالیت های ورزشی و تفریحی دسته جمعی، گردش در طبیعت، سفر و پیاده روی همراه دوستان و آشنایان، محروم می شویم و به برنامه هایی مانند تماشای تلویزیون، گشت و گذار در شبکه های اجتماعی و کتابخوانی روی می آوریم که کمترین فعالیت جسمانی رابه  همراه دارد. بنابراین ممکن است در دوران خانه نشینی، به اختلال مهم کم تحرکی مبتلا  شویم که می تواند سرمنشا بسیاری از مشکلات سلامتی باشد.
همچنین بی تحرکی و نشستن طولانی مدت، سهم مهلکی است که به اندازه استفاده از یک پاکت سیگار در روز می تواند ضربه های جبران ناپذیری به سلامتی وارد کند.
باید بدانیم، انجام فعالیت بدنی هرچند ناچیز بسیار بهتر از بی تحرکی است؛ افرادی که فقط کمی تحرک دارند، به وضوح نسبت به دیگران وضعیت سلامت بهتری دارند، حتی تنها پنج دقیقه فعالیت در ساعت می تواند اثرات مخرب نشستن طولانی مدت را خنثی کند.
این موضوع نیز اهمیت دارد که انجام فعالیت بدنی و ورزش لازم نیست در زمین بازی یا کوچه و خیابان یا در دل صحرا و دامن طبیعت باشد، در خانه و در دوران قرنطینه خانگی نیز می توان فعال بود.
فعالیت ورزشی مناسب برای بهبود ظرفیت قلبی تنفسی و تقویت عضلات، نیازمند برنامه کامل تری است، که می بایست ابعاد مختلف ورزش هوازی، تمرینات کششی و تمرینات قدرتی مدنظر قرار گیرد.
فعالیت هوازی با شدت متوسط، اغلب معادل با راه رفتن سریع  است و به طور چشمگیری ضربان قلب را افزایش می دهد؛ همچنین در شرایط خانه نشینی ناشی از شیوع کروناویروس می توان، راه رفتن در حیاط یا پارکینگ منزل و یا استفاده از تردمیل را در نظر گرفت و می تواند تا دست کم ۳۰ دقیقه در روز انجام شود.
همچنین تمرینهای کششی،سبب افزایش دامنه حرکتی،افزایش گردش خون و گرم کردن عضلات می شود، تمرینات قدرتی نیز، با استفاده از انواع وزنه ها موجب تقویت قدرت و استقامت عضلات می شود.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: چهار شنبه 8 مرداد 1399برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?